lauantai 24. huhtikuuta 2010

Univaikeuksia.

Maanantaina aloitettiin taas kerran Synarela ja samalla myös nukkumiseen tarkoitetun lääkkeen tiputus. Mun olis pitänyt viikon verran käyttää sitä pienimmällä annoksella, mutta mulla ei ollut kuin 4 kappaletta niitä pieniä jäljellä ja en jaksanut pyytää reseptiä tai edes ylipäänsä hakea niitä lisää. Nyt sitten on ensimmäinen yö kokonaan ilman ja täytyy sanoa, että ei kovin hyvin mene. Osasin kyllä odottaa sitä ja en ota siitä nyt stressiä, mutta eihän tämä kivaa ole. Muutaman tunnin olen kyllä saanut nukuttua, mutta miehen tultua nukkumaan (eli pyörimään) heräsin ihan liikaa ja nyt olen ollut jo kolmisen tuntia hereillä. Vajaa tunti sitten nousin ylös kokonaan ja tulin ottamaan valeriaanaa sekä vähän syömään jotain ja kohta menen pikku lukuvalon kanssa takaisin sänkyyn. Tällä hetkellä kyllä ei väsytä tipan vertaa.

Ongelmana mulla onkin aina ollut se, että en yleensä tunne väsymystä. Jos mun pitäis mennä nukkumaan silloin, kun alkaa väsyttämään (niinkuin unikoulussa ohjeistavat), niin olisin tässä luultavasti vielä aamullakin. Ja vaikka väsyttäisikin, niin sänkyyn mennessä viimeisetkin väsymyksen rippeet katoavat kuin tuhka tuuleen.

Synarelakin tietysti saattaa aiheuttaa uniongelmia. Koitan nyt vain olla stressaamatta tästä nukkumattomuudesta, jos se unikin sitten tajuaisi ihan luonnollisesti tulla. Hoidon toivotun lopputuloksen toivon myös väsyttävän sen verran, että ei tarvitsisi enää valvoa. Ja jos hoito ei tuo tulosta, otan nuo lääkkeet hetkeksi takaisin käyttöön, oli miten oli.

Muista elämän kuvioista sen verran, että irtisanouduin töistä! Nyt vasta viikon jälkeen alan tajuta, että loppu koittaa joku päivä ja enää ei tarvitse stressata mistään. 14.5. on viimeinen työpäivä. Toivottavasti kroppa kestää nuo viimeiset viikot, en nimittäin ole omalla osastollani (sen takia tässä vähän niinkuin lähdinkin) ja tuon toisen osaston homma jumittaa selän, hartiat ja niskan tosi tehokkaasti.

Ehkä menen nyt lukemaan peiton alle. Tässä ehtisi vielä kolmisen tuntia nukkua ennenkuin pitää herätä nenän sumutteluun. (Sekin vielä...)

2 kommenttia:

Tuuli kirjoitti...

Hei! Olen lueskellut blogiasi ja halusin kertoa, että minä painiskelen ihan samojen ongelmien kanssa: on alipainoa, uniongelmia, alituista sairastelua, ja ensimmäinen IVF-yrityskin meni pieleen huonon vasteen takia (se kääntyi inssiksi, mikä ei sitten onnistunut). Tuntuu vähän masentavalta ajatella uutta hoitokiertoa (minulla edessä ensi kuussa...), mutta yritetään kuitenkin pysyä positiivisella mielellä - se ihan varmasti edistää tätä raskautumisprojektia :-)!

Willow kirjoitti...

Hei Tuuli! Kiitos kommentista. Olen myöskin lukenut sinun blogiasi.

Yritetään pitää positiivista ajattelua yllä, ehkä se joskus tuo palkinnon. (Aina se "ehkä" sieltä löytyy..)

Positiivisia kevättuulia!