lauantai 2. tammikuuta 2010

Uni.

Tämänaamuinen uni ei ollut mikään kovin mukava. Olin unessa saanut lapsen. Olin ilmeisesti onnellisesti unohtanut moisen tapahtuman, koska yhtäkkiä havahduin, että se lapsi on ollut yli vuorokauden ilman ruokaa ja vaipanvaihtoa huoneessa, jossa asuin lapsuudessani. Annoin vauvalle maitoa ja vaihdoin vaipat, jotka olivat ihan täynnä ja peittelin sen takaisin äitiyspakkauslaatikkoon, jossa se oli ollut ja päätin, että nyt alan huolehtimaan siitä paremmin. Muistin siinä unessa, että synnytys oli mennyt äkkiä ja hyvin, mutta ilmeisesti olin samantein unohtanut tämän, kun vauva ei vielä ollut kuulunut normaaleihin arkirutiineihin. Unessa olin ollut järkyttynyt moisesta unohtamisesta.

Muistinmenetys ja unohtaminen ovat mulle traumoja masennusajoilta, joten mietin, että nyt ne sitten varmaan yhdistyivät tämän toisen ajatuksia herättävän asian kanssa. Kesti taas pitkään ennenkuin toivuin unesta, enkä itseasiassa taida olla siitä vielä kokonaan toipunutkaan.

Ei kommentteja: